2013. szeptember 23., hétfő

Sült paradicsom és a befőzőautomata

Namost a dolog úgy indult, hogy korábban is csináltam lekvárokat, tartósítószer nélkül, simán dunsztolással. Aztán olvastam egy cikket, hogy lehet otthon konzervet készíteni??? Azonnal tudni akartam, hogy mi az, nos a neve: befőzőautomata. Ahogy a tudatos vásárlók oldalán olvasni a tippet: közösen vettünk egyet egy közel lakó anyukával. Azóta szerintem nem csinálok mást, csak befőzök. 



Mivel idén tavasszal közösségi kertészkedésbe is fogtam a saját konyhakertem mellett... van is bőven befőznivaló. Tonnaszám teremnek a tökök, cukkinik, ám ezeket gyorsan meg is esszük. A legnagyobb kihívás idén a paradicsom volt. Megszámoltam, közel 50 tő paradicsomot ültettem összesen, amiből szüretelni kb. 30-ról lehetett.

Szóval a nyáron aszaltam napon, gépben, sütőben, készítettem lecsót, ketchupot, rengeteg üveg húsos milánói szószt, zakuszkát, tettem el lében egész paradicsomot ééééééés sült paradicsomot. Ennek akkora sikere van, hogy mióta kipróbáltuk, már nem is aszalok. Ezt választottuk helyette.

És nem csak isteni finom, hanem gyorsabb és egyszerűbb is az aszalásnál. Egy tepsibe belevágom a paradicsomot (koktélt nem is kell vágni), megsózom, megszórom durvára őrölt borssal, apróra vágott fokhagymával, gazdagon friss bazsalikommal, a tetejét meglocsolom olivával. Mehet a sütőbe, 180 fokon. Ha leves a paradicsom, akkor menet közben érdemes leönteni alóla, de ez a lé... paradicsomleveshez, paradicsomos húsgombóchoz érdemes hozzátenni, mert mennyei!
Szóval a cucc sül a sütőben és kész. Hogy mikor? Lehet egészen szárazra is sütni, nekünk szaftosabban ízlik.


Amint látszik, a sütő sem unatkozik:) Akinek van légkeveréses sütője, érdemes kihasználni és úgy időzíteni, hogy egyszerre sülhessen minden. Én húst és süteményi is sütök együtt, nem keverednek szagok, ízek!


Ha sok sült paradicsomot készítek, akkor befőzőautomatában dunsztolom 95 fokon 30 percig.

Friss kenyérrel, bazsalikommal, sonkával szoktuk enni reggelire, nagyon pikáns. 

1 megjegyzés:

  1. Szia!Az üvegbe helyezed és automatázod?olajat öntesz rá?Köszönöm válaszod!Üdv:Nóra

    VálaszTörlés

MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT, ÍRJ NEKÜNK!